maanantaina, maaliskuuta 14, 2011

Perus hyviä miehiä

Uskoani koetellaan.

Se liian hyvännäköinen, josta kuitenkin olin oikeasti kiinnostunut, on lakannut viestittelemästä. Lohduttaudun sillä, etten kuitenkaan olisi pystynyt elämään niiden treenattujen rintalihasten kanssa.

Saan tasaisin väliajoin viestejä miehiltä, jotka ovat kiinnostuneet profiilistani. Muutamia näytteitä:

"Tykkäätkö sinä asua maalla ja minkä lainen kuva sinulla maatalopojista?"

"Olen 42 vuotias mies Keskisestä suomesta. Tehtaassa vuorotyössä.Lapsia kolme."

"Olen tälläinen perus hyvä suomalainen miehen köriläs."

Muutama ilta sitten selailin pitkästä aikaa miesten profiileja, ja aloin miettiä, olisiko aika siirtyä autuaammille metsästysmaille. Olen ehkä turhan kranttu, mutta en vain lähtökohtaisesti pysty kiinnostumaan miehistä, jotka harrastavat sählyä, lenkkeilyä, kuntosalia ja golfia, kuuntelevat NRJ-radiota ja katsovat toiminta-elokuvia. Enkä niistä kymmenistä mukavista, luotettavista, rehellisistä ja huumorintajuisista miehistä, jotka pitävät
rauhallisista koti-illoista.

Piristävänä poikkeuksena tässä mukavien ja liikunnallisten tarjokkaiden joukossa on mies, joka on otsikoinut profiilinsa näin: Elämä on hajoamaassa.Haluan uutta alkua.

Tuota minä kutsuisin rehellisyydeksi.

***

Edit.

Tuorein yhteydenotto tuli herkältä ja syvälliseltä, tuntevalta ja haavoittuvalta mieheltä, jolla on ollut raastavia ja kipeitä kokemuksia rakkaudesta. Viestistä siis todella löytyvät nuo kaikki adjektiivit, kuten myös ilmaisut kärsimyksen kukka ja maailman tuulet.

Armoa!

6 Comments:

Blogger Marikki Kuusi said...

:-)

8:38 ip.  
Anonymous mari said...

Kuulostaa niin tutulta! Miten maailma voikaan olla täynnä miehiä, jotka kuuntelevat NRJ:tä. Tai pitävät rauhallisista koti-illoista. Tai ovat leppoisia nalle karhuja.

Ystäväni nettitreffikumppani huokaisi ensimmäisellä/viimeisellä tapaamisella "minä olen siipirikko" ja näytti päälle surulliselta ja särkyneeltä..

Tsemppiä, helmiäkin joskus löytyy :)

1:11 ip.  
Blogger Hilla said...

Marikki, itseänikin kyllä hymyilytti tätä kirjoittaessa. :)

Mari, niinpä! Miksi ihmeessä niin harva mies intoutuu saamelaisesta musiikista ja ilmoittaa pitävänsä iloisenriehakkaista baari-illoista???

Minä tunsin nuorempana suurta vetoa noihin siipirikkoihin, mutta tässä suhteessa tunnen muuttuneeni. Eiköhän tässä itse kukin ole jotenkin haavoittunut ja siipeensä saanut, mutta jos ihminen identifioituu ensisijaisesti omaan särkymiseensä, kootkoon ensin itse palasensa.

Tarkennuksena vielä, etten suinkaan ajattele, että pitäisi olla läpikotaisin ehjä ja vahva ollakseen kelvollinen parisuhteeseen, mutta minulla ei ole tarvetta eikä halua alkaa kenenkään hoitajaksi. Vaikka uskonkin, että hyvässä rakkaussuhteessa ihmiset nimenomaan hoitavat toisiaan.

10:26 ap.  
Blogger Panu said...

Kärsimyksen kuikka!

7:26 ap.  
Anonymous Anonyymi said...

Hahaa, tahi alli joka rakkauteen kuoli, niin kuin Kesäkirjassa.

Hilla, älä luovuta! Olet loistokas nainen!

Anonyymi mie

9:20 ap.  
Anonymous Anonyymi said...

Juur näin. Lisäksi ne ovat lähes kaikki insinöörejä. Luoja varjele mua rauhallisista koti-illoista pitäviltä insinööreiltä.

9:38 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home